Ahad, 15 Januari 2012

[UlasanAnime] Beelzebub (Anime TV)


Kon'nichiwa, kita berjumpa lagi. Kali ini saya akan memberi ulasan penuh tentang rancangan anime yang saya pernah menonton. Hari ini saya akan menulis tentang anime bertajuk Beelzebub. ini adalah info tentang anime tersebut.

Beelzebub (anime TV)

INFO
Nama Jepun: べるぜバブ
Jenis: TV
Episod: 50
Status: Masih Ditayangkan
Mula Disiarkan: 9 Januari 2011
Tamat Siaran: Tidak diketahui
Produksi: Studio Pierrot
Genre: Aksi, Komedi, Berunsurkan Syaitan, Sekolah, Shounen, Mistik
Durasi: 24 minit setiap episod
Klasifikasi: PG13 (Jepun)
Dari: Manga

PLOT
PERHATIAN: Rencana ini di salin dari wikipedia (klik)
Cerita ini mengisahkan tentang pelajar yang bermasalah juvana serta kuat, Oga Tatsumi yang merupakan pelajar tahun satu di Ishiyama High, sebuah sekolah juvana. Kisah ini bermula apabila dia menceritakan tentang bayi tersebut kepada kawan baiknya, Furuichi Takayuki. Satu hari, Tatsumi terjumpa seorang lelaki yang terapung di sungai, dia menarik lelaki tersebut ke darat dan lelaki tersebut terbelah dua bersama seorang bayi lelaki di dalamnya. Bayi tersebut ialah anak kepada raja syaitan dan Tatsumi telah dipilih untuk menjaga bayi tersebut bersama penjaga bayi tersebut, Hilda. Cerita berikutnya mengisahkan hidupnya bersama bayi di sekolah juvana. Pada awal cerita, Oga cuba untuk memberi Beel kepada pelajar sekolah Ishiyama. Teorinya, jika dia boleh jumpa orang yang lebih kuat dan jahat dari dia, Beel akan tertarik kepada orang tersebut selain dari Oga. Akhirnya, dia menemui Touhoushinki (Empat orang yang terkuat di Ishiyama). Pertama, dia menemui Hajime Kanzaki, orang pertama di antara empat orang Touhoushinki yang hampir berjaya menguasai sekolah. Selepas mengalahkan Kanzaki, Oga, pada asalnya kagum dengan sikap Kanzaki, yang didapati lebih menarik dari Oga.

ULASAN/REVIEW (Dari AsyrafFile)
Kali pertama saya menonton anime ini macam agak menarik kerana ia mempunyai unsur lawak. (tak leh cakap sekarang... Kerana ini kali pertama saya buat ulasan/review tentang ini. Kekok rasanya)

Penilaian: 5/10

P/S Kami memerlukan seorang penulis ataupun wartawan untuk dijadikan penulis kepada blog TheKakiAnime. Jika berminat sila hantarkan penyertaan anda ke asyraffile[at]gmail[dot]com (Gantikan [at] kepada @ dan [dot] kepada "." untuk menggelakkan SPAM). Arigatō.

0 penonton anime:

Catat Ulasan

Jangan SPAM di sini...